Дім, милий дім, або Як у 52 стати “зв’язковим” між Airbnb та квартировласниками
У 26 років Чіп Конлі купив невеликий мотель і за наступні чверть століття перетворив його в процвітаючу готельну мережу. У 2013 році, коли йому виповнилося 50, він продав свій бізнес і став думати, що робити далі. А потім раптово отримав пропозицію від компанії Airbnb стати їхнім директором з питань глобального гостинності.
Конлі пише, що йому, людині «старого гарту», раніше ніколи не доводилося користуватися Airbnb. Більш того, він не користувався навіть Uber, ніколи не працював в IT-компаніях, не вмів програмувати і був удвічі старший за середньостатистичного співробітника Airbnb. Він 20 років керував власним бізнесом, а тепер буде підкорятися якомусь «розумнику» на 20 років молодше ?! А потім взяв – і погодився.
Перший час Конлі був в повному замішанні. По-перше, мережеві технології були для нього темний ліс, а по-друге, він розумів, що молоді підприємці покликали його не тому, що їм потрібні його застарілі навички ведення бізнесу. Але що їм від нього треба?
Перший час він вирішив менше говорити і більше слухати. І не боявся весь час задавати питання. «З віком простіше зізнатися, що ти ще багато чого не знаєш, – каже Конлі. – Допитливість дає можливість відчути себе молодим».
Незабаром Конлі зрозумів, навіщо його покликали: «Багато молодих людей розбираються в своєму айфоне краще, ніж в сидячому навпаки співрозмовника. Вони шлють один одному смайлики, але це не допоможе в спілкуванні з живими людьми».
Суть співпраці Чіпа Конлі з молодими стартаперам була такою: емоційний інтелект в обмін на цифровий.
Хлопці з Airbnb створили відмінну високотехнологічну платформу для короткострокового резервування житла. Але індустрія гостинності – це живі люди, господарі квартир і їх мешканці. Чіп Конлі став головним «зв’язковим» між компанією і мільйонами господарів, що здають квартири через Airbnb. Він особисто об’їхав кілька сотень міст по всьому світу, де проводив зустрічі з господарями і квартиронаймачами, щоб зрозуміти їх запити і зміцнити довіру один до одного і компанії. Це він придумав щорічну конференцію Airbnb Open, на яку з’їжджаються тисячі власників квартир. А ще Конлі допоміг готельній галузі, яка сприйняла Airbnb ворожо, зрозуміти: системи бронювання житла – це не тільки конкуренти, з якими треба боротися, але і партнери, з якими можна працювати.
Сьогодні, каже Чіп Конлі, все більше людей після 50 приходять до висновку, що їх термін придатності минув, як у пакета з прокислим молоком. При цьому бебі-бумери знаходяться в прекрасній фізичній формі і можуть активно працювати. Але вони відчувають себе все менш і менш затребуваними. Ці люди бояться (і у них є підстави), що їх керівники або потенційні роботодавці дивляться на вік швидше як на недолік, особливо якщо мова йде про роботу в технологічній індустрії.
«Нас, працівників “певного віку”, швидше за все варто порівнювати не з пакетом зіпсованого молока, а з пляшкою гарного вина, особливо сьогодні, в наш цифровий вік. IT-індустрія славиться не тільки своїми проривними ідеями, а й токсичною робочою атмосферою, кадровими проблемами і молодими генеральними директорами, яким не вистачає зрілості і мудрості, адже це приходить з роками». Ось тут, каже Чіп Конлі, ми і можемо їм допомогти.
за матеріалами Harvard Business Review та Skift